Türkiye otomobil pazarında 2024’ün ilk iki ayında benzinli araçlar liderliğini korurken, hibrit ve elektrikli araçların satışlarında önemli bir artış yaşandığı dikkat çekiyor. Türkiye otomobil sektöründeki bu yeni trend, çevreci araçlara olan ilginin arttığını ve tüketicilerin daha sürdürülebilir seçeneklere yönelmeye başladığını gösteriyor.
2024 yılının Ocak ve Şubat aylarında yapılan toplam 146.318 araç satışının %66,88’ini, yani 97.861 adedini benzinli araçlar oluşturuyor. Bu veri, benzinli araçların hala Türkiye otomobil pazarında hakim güç olduğunu gösterse de, alternatif yakıt sistemlerine olan ilginin artışı da gözlerden kaçmıyor.
Türkiye’nin yakıt tercihleri belli oldu! Dizel mi benzin mi elektrik mi?
İkinci sırada yer alan hibrit otomobiller, %15,80 pazar payı ile 23.111 araç satışı gerçekleştirerek dikkat çekici bir yükselişe imza atıyor. Bu oran, hibrit otomobillerin pazarda dizel araçları geçtiğini ve tüketicilerin çevre dostu seçeneklere olan ilgisinin arttığını gösteriyor. Dizel araçların pazar payı ise %10,87 ile geride kalmış durumda.
Özellikle elektrikli otomobillerin pazar payının %5,64’e ulaşması ve 8.255 adet satış yapılması, elektrikli araçlara olan talebin giderek arttığının bir göstergesi olarak değerlendiriliyor. Bu artış, hem teknolojik gelişmelerin hem de tüketicilerin çevre bilincinin yükselmesinin bir sonucu olarak görülüyor. Zira elektrikli otomobillerin yükselişi bir önceki senelerle kıyaslandığı zaman net şekilde ortaya çıkmış oluyor. Muhtemelen elektrikli otomobillerin yaygınlığı günden güne artacak ve önümüzdeki senelerde daha da fazla tercih ediliyor olacaktır.